پژوهشگر قرآنی: نقطه نهایی هر بیداری اسلامی مهدویت است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی اصفهانی عصر سه شنبه در نشست تخصصی قرآن كریم و بیداری اسلامی در حاشیه مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن كریم افزود: اهداف بیداری اسلامی، مبانی قرآن درباره بیداری اسلامی، اصول حاكم بر بیداری اسلامی در قرآن، روش های بیدارگری در قرآن، آسیب شناسی بیداری در قرآن و نمونه های بیداری در قرآن محورهای مطرح شده در موضوع بیداری اسلامی است.

وی به مبانی بیداری اسلامی در قرآن اشاره كرد و توضیح داد: تاریخچه بیداری در عصر ما از زمان سید جمال الدین اسد آبادی شروع شد و این دانشمند كه در حوزه نجف تحصیل كرده بود سرلوحه برنامه های خود را مبنی بر بازگشت به قرآن قرار داد به گونه ای كه مبنای بیداری اسلامی در مصر به حركت اخوان المسلمین برگزار شد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با هدایت انقلاب اسلامی، محور كار خود را قرآن و تعالیم ائمه قرار داد.

این محقق قرآنی در بیان مبانی بیداری اسلامی با استناد به آیاتی از قرآن، به نكاتی درباره آزادگی، اقامه عدل و قسط، نفی سلطه بیگانگان، امر به معروف و نهی از منكر، ظلم ستیزی، اطاعات از اولوالامر، احیای شورا، وحدت و انسجام و آینده روشن جهان اشاره كرد.

حجت السلام محمدتقی دیاری نیز در این نشست كه در راستای مقالات ششمین همایش پژوهش های قرآنی برگزار شد گفت: رنج ها و دردهای جوامع اسلامی ناشی از فراگیری بی عدالتی و تبعیض در كشورهای اسلامی و غیر اسلامی است و متاسفانه اختلاف و تفرقه میان جوامع اسلامی و شیعی، دوری از قافله علم و پیشرفت، استعمارزدگی و همچنین حاكمیت افراد ناشایست در بسیاری از كشورهای اسلامی است.

وی مهمترین راهكار برای درمان این بیماری ها را با استناد به آیات قرانی (لیقوم الناس بالقسط) شناخت مردم و حركت آنان در جهت عدالت دانست و گفت: پیامبران زمینه ها را برای مردم ایجاد كرده اند اما مردم باید ضمن آشنایی با این زمینه ها قیام به قسط و عدالت كنند.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی نیز با بیان اینكه 500 مقاله به دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی رسیده یادآورشد: پس از داوری و ارزیابی این مقالات، 20 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند كه در سه نشست بررسی و انتخاب خواهند شد.

همچنین پنج نفر از محققان و پژوهشگران قرآنی در این نشست به ارائه مقالات خود با موضوع قرآن و بیداری اسلامی پرداختند.

محور دیگر مقالات ششمین همایش پژوهش های قرآنی، قرآن و تكامل جامعه بشری است كه با حضور داوران و اساتید برجسته قرآنی در حاشیه مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

فراهنگ**1003**1983**





:: برچسب‌ها: ماکرو , زن , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: